Arama ağı reklamlarında önemli bir değişiklik yapan Google, sayfanın sağındaki reklamları kaldırdı.

“Google Reklam” sonuçlarındaki bu büyük değişik, mobil sonuçlarla, masaüstü sonuçlardaki farklılıkları ortadan kaldırmayı hedefliyor. Ayrıca sağ sütundaki reklamların daha az dönüş alması ve daha düşük bütçelere reklam çıkması, bu değişiklikteki sebeplerden bazıları gibi görünüyor.

“Ürün Listeleme” ve “Bilgi Paneli” reklamları ise, bu değişikliğin dışında kalarak sağ sütunda gösterilmeye devam edecek.

Bu değişiklikten sonra Google Reklamları, mobil aramalarda olduğu gibi sayfanın en üstünde ve en altında yer alacak. Değişiklikle birlikte Google, reklam sayısını 3’ten 4’e çıkardığını duyurdu. Bu artışa rağmen, eskiye göre azalma yaşayan reklam sonuçları, daha fazla rekabete ve daha yüksek Tıklama Başı Maliyetlere [TBM] sebep olacak gibi görünüyor. Bu sebeple de düşük bütçeli reklamverenleri etkileyeceği kesin.

Bursa Google AdWords Ajansı olarak müşterilerimizi gelişmelerden haberdar etmeye devam edeceğiz.